سلام خدمت تمامی کاربران محترم وبسایت باهوش ها...

یکی از جذابترین قسمت فیلم های هکری بخشی بود که دوربین های مداربسته هک میکردن تو اکثر فیلم ها هکر ها به سیستم های نظارتی حفاظتی نفوذ میکنن امنیت این بخش ها بسیار مهم هستش چون بعداز هک شدن دوربین مداربسته هکر تمام محیط مجموعه شمارو زیر نظر داره به راحتی میتونه نقشه های خودش اجرا کنه. امنیت دوربین های مداربسته جدی بگیرید حتی اشخاصی که یک فروشگاه کوچیک دارن.حتما تو یک بخش راجب امنیت دوربین های مدار بسته صحبت میکینم تو ای بخش آموزش تست نفوذ دوربین مدار بسته برای شما آماده کردیم امیدوارم لذت ببرید

 

امروزه از دوربین های مداربسته بسیار استفاده میشود به طوری در اکثر محیط هایی که ما پا میزاریم شاهد وجود دوربین های مداربسته هستیم , استفاده از دوربین های مداربسته باعث افزایش امنیت مکانی میشود که ما در اونجا حضور داریم , دوربین های مداربسته امنیت ما رو بالاتر میبرن اما اگر دوربین های ما هک شوند امنیت ما از بین میرود (از اونجایی که اکثر افراد فقط از دوربین مداربسته برای حفظ امنیت استفاده میکنن پس هک شدنش امنیت اون مکان رو از بین میبرد) حالا شاید از خودتون بپرسید هکر ها چطوری دوربین های مداربسته رو هک میکنن؟ اگر میخواهید به جواب این سوال برسید پس با ما همراه باشید.

آموزش تست نفوذ دوربین های مدار بسته:

در این آموزش ما با کمک برنامه Angry IP Scanner یک رنج ای پی رو اسکن میکنیم (اگر ای پی دوربین رو دارید نیازی به این کار نیست ما اینجا با اسکن کردن یک رنج ای پی میخواهیم تارگت به دست بیاریم) و بعد از اون با یوزر پسورد پیش فرض (که اکثر یوزر پسورد پیش فرض رو تغییر نمیدن) وارد پنل مدیریت دوربین میشویم البته ما میتونیم عملیات بروت فورس رو هم انجام بدیم تا پسورد رو به دست بیاریم.

 

 

 

در قدم اول ما برنامه Angry Ip Scanner رو دانلود میکنیم و اجرا میکنیم (از این لینک میتونید دانلود کنید)

 

 

 

برروی منو Tools کلیک کنید و گزینه Perferences رو بزنید

 

 

آموزش هک دوربین مدار بسته

در قسمت port برید و پورت ۸۰ رو وارد کنید (در این عکس پورت ۸۸ وارد شده ولی شما میتونید پورت های مختلفی رو بررسی کنید)

 

 

 

 

خب من الان باید یک رنج ای پی به نرم افزار بدم تا شروع کنه به اسکن

 

 

 

بعد از دادن رنج ای پی من گزینه Start رو میزنم و نرم افزار شروع به اسکن میکنه و بعد از اتمام اسکن اون ای پی هایی که کنارشون دایره های سبز رنگ هست یعنی هم قابل دسترس هستن و هم پورتی که من وارد کردم روی این ای پی بازه

 

 

 

من ای پی هایی که فعال هستن و با رنگ سبز مشخص شدن رو در مرورگر وارد میکنم و میبینید که صفحه مدیریت دوربین رو برای من میاره (اینو هم اضافه کنم شما وقتی یک رنج رو اسکن میکنید قرار نیست حتما به ای پی دوربین های مداربسته برسید)

 

 

 

 

در این بخش شما میتونید دو کار انجام بدید یا یوزر پسورد پیش فرض وارد کنید که یوزر پسورد پیش فرض دوربین های مختلف در سطح اینترنت موجود است یا اینکه صفحه لاگین رو بروت فورس کنید که با ابزاری مثل Hydra میتونید اینکار رو انجام بدید

 

 

 

من با یوزر پسورد پیش فرض اون دوربین تونستم وارد دوربین بشم و میبینید که کنترل کامل روی این دوربین دارم 🙂

هک دوربین مدار بسته با کامپیوتر مبحث جذابی برای هکرها هستش درآبنده راجب روش های نفوذ و امنیت دوربین های مدار بسته بیشتر صحبت میکنیم

قول اینو میدم آموزش هک دوربین های مدار بسته در کالی لینوکس خدمت شما ارائه بدیم

امیدوارم که از این آموزش هم لذت کافی رو برده باشید…