اگر شما جزو اشخاصی باشید که علاقه مند به حوزه هک هستید قطعا همیشه به دنبال دیدن فیلم و سریال ها با موضوع هک بودید و دیدن این فیلم ها علاوه بر انگیزه لذت بسیار زیادی رو برای اشخاص علاقه مند خواهد داشت ، در این پست ما قصد داریم برترین فیلم و سریال با موضوع هک رو به شما معرفی کنیم

 

در سالهای اخیر با گسترش کامپیوتر، اینترنت و فناوری های مرتبط با آنها، صنعت سینما نیز به سمت موضوعات جدید مرتبط با آنها رفته است. کارگردانان و نویسنده های زیادی تصمیم به ساختن فیلم با موضوع هک و دیگر سوژه های فضای مجازی گرفته اند. این نوع فیلم ها که به فیلم سایبری نیز معروف هستند، توانسته اند مخاطبان زیادی به خود جلب کنند. فیلم ماتریکس که در سال ۱۹۹۹ساخته شد یکی از اولین فیلم‌های تاثیرگذار با موضوع کامپیوتر است. در ادامه نیز سریال و فیلم های سینمایی زیادی با موضوع کامپیوتر ساخته شده که هر یک از آن ها به یک یا چند مورد از جنبه های مختلف دنیای فناوری اطلاعات مانند برنامه نویسی، زندگینامه بزرگان و پیشگامان این حوزه مانند استیو جابز، هک، امنیت، هوش مصنوعی و … پرداخت اند. بخش زیادی از این فیلمها در دسته فیلم های امنیتی و فیلم های سایبری جای میگیرند. برای این که این فیلم‌ها برای شما جذاب باشند، نیازی نیست حتما در زمینه کامپیوتر و فناوری اطلاعات و امنیت تحصیل کرده یا مهارت داشته باشید و یا شغل تان در این زمینه باشد. امروزه فناوری اطلاعات جزیی جداناپذیر از زندگی همه ما شده است و بیشتر جنبه های سبک زندگیمان را تغییر داده است . انواع فیلم سینمایی با موضوع کامپیوتر تلاش کرده اند تا هم به نکات مثبت فناوری های مختلف کامپیوتری بر زندگی ما بپردازند و هم با بررسی چالش های مختلفی که ممکن است در آینده و به دلیل به کارگیری این فناوری ها برایمان به وجود آید را پوشش دهند. استفاده از کامپیوتر و هوش مصنوعی اگر چه کمک زیادی به ما کرده است و بسیاری از پیشرفت‌های دنیای امروز بدون وجود این فناوری ها غیر ممکن است، اما زندگی ما را با چالش هایی جدیدی نیز روبرو نموده است. یکی از اولین خطراتی که در ذهن نویسنده های مختلف شکل گرفت خطر پیشرفت بسیار زیاد هوش مصنوعی و ایجاد ربات های قدرتمندی بود که توانسته بودند بر انسان ها مسلط شود. موضوع دیگری که فیلم های زیادی به آن پرداخته اند امنیت در محیط سایبری و استفاده از آنها در خانه های هوشمند متصل به اینترنت است. به این نوع فیلمها فیلم امنیتی نیز گفته میشود. در این دسته از فیلم ها نشان داده شده است که چگونه این فناوری ها میتوانندحریم شخصی ما را به خطر بیاندازند و اطلاعات مهم ما مانند حساب بانکی را در معرض خطر قرار دهند. با این حال توجه داشته باشید برخی از این موضوعات و رویدادها تخیلی بوده و در دنیای واقعی امکانپذیر نیست و یا فعلا امکان رخ دادن یا عملی کردن آنها وجود ندارد، ولی چه بسا در آینده به وقوع بپوندند. برای این که شما نیز با خطرات جدید دنیای مدرن روبرو شوید و با فناوری های آینده آشنا شوید و علاوه بر این ها، از تماشای یک فیلم زیبا و پر هیجان لذت ببرید.

 

در ادامه قصد داریم شما را با بهترین فیلم ها و سریال هایی آشنا نماییم که موضوعی در ارتباط با کامپیوتر، هک و امنیت دارند. در این فهرست بهترین فیلم ها با موضوع هک  ارائه شده اند. ما تلاش کرده ایم به بررسی فیلم هایی تاثیرگذار در این حوزه بپردازیم که در گذشته توانسته اند نظر منتقدان و طرفداران سینما را به خود جلب نمایند. با این حال از فیلم های جدیدی که از استقبال خوبی برخوردار بودهاند، نیز غافل نشده ایم. پیشنهاد میکنیم برای یافتن بهترین فیلم هکری نگاهی به فهرست ما بیندازید.

 

 

برترین فیلم ها هکری ایرانی و خارجی

 

 

 

 

 

 

۱- ماتریکس ۱۹۹۹

ماتریکس یکی از پرطرفدارترین فیلم ها در حوزه امنیت سایبری و هک میباشد که در آن ذهن انسان هک میشود. این فیلم آنقدر جذاب و دیدنی است که قدیمی بودن آن اصلا حس نمیشود و هنوز هر کسی آن را تماشا میکند تجربه جدید و زیبایی کسب میکند. همچنین جلوه های ویژه فیلم ماتریکس نیز خیلی زیبا ساخته شده.

 

 

برای دانلود فیلم ماتریکس ۱۹۹۹ کلیک کنید

 

 

 

 

 

۲- فیلم سینمایی انقلاب سیستم عامل

این فیلم که درواقع یک مستند میباشد. در مورد فردی است که با طراحی و ساخت سیستم عامل لینوکس، دنیای کامپیوتر و نرم افزار را به مرحله جدیدی وارد کرد. در این مستند شما شاهد تلاش های Michael Tiemann و تیم قدرتمند او در راستای فعالیت های خستگی ناپذیر آنها برای بهبود هرچه بیشتر دنیای سیستم عامل ها خواهید بود. فیلم انقلاب سیستم عامل یک مستند جذاب و دیدنی در مورد دنیای سیستم عامل ها میباشد.

 

 

برای دانلود فیلم انقلاب سیستم عامل کلیک کنید

 

 

 

 

 

۳-  فیلم سینمایی طبقه سیزدهم
خلاصه داستان فیلم در مورد یک دانشمند علوم کامپیوتری بنام «هانن فالر»، مساله‌ای خیلی مهم را کشف کرده است. او قصد دارد این کشف جدیدش را به همکارش «دوگلاس هال» بگوید، اما احساس می کند کسی به دنبال اوست و از این رو پیغامش را در دنیای کامپیوتری مجازی و موازی با واقعیت برای همکارش می گذارد. فالر همان شب در دنیای واقعی به قتل می رسد و دوگلاس تنها متهم پرونده قتل اوست. او وارد دنیای مجازی می شود تا نامه‌ی همکارش را بیابد، و می فهمد که حقیقت ناگوارتر از آنچه که انتظار داشته است.

 

 

برای دانلود فیلم طبقه ۱۳ کلیک کنید

 

 

 

 

 

۴- فیلم سینمایی هکر ۲۰۱۶
این فیلم نیز صحنه های جالبی از هکر بازی دارد. داستان در مورد پسری به نام الکس میباشد که از بچگی زیاد اهل اجتماع و دوستی نبوده و در خانه با کامپیوتر مادرش بزرگ میشود و کم کم با آن ارتباط برقرار میکند. در جوانی به واسطه مهارتی که از کامپیوتر کسب کرده شروع به کسب درآمد از دنیای اینترنت میکند و…

 

 

برای دانلود فیلم هکر ۲۰۱۶ کلیک کنید

 

 

 

 

۵- فیلم سینمایی بازی تقلید – انیگما
فیلم بازی تقلید به زندگی آلن تورینگ، ریاضیدان و دانشمند علوم کامپیوتر سرشناس بریتانیایی میپردازد. بخش عمده ای از دقایق فیلم روی ماجراهای جنگ جهانی دوم و تلاش تورینگ و گروهش برای شکستن کد ماشین انیگما که نازی ها از آن برای ارسال پیام های سری خود استفاده میکنند، تمرکز دارد. اگر به رمزنگاری و شکستن آن علاقه دارید این فیلم میتواند ساعت ها شما را سرگرم کند.

 

 

برای دانلود فیلم بازی تقلید کلیک کنید

 

 

 

 

۶- فیلم سینمایی We Are Legion: The Story of the Hacktivists
این فیلم یا درواقع باید بگوییم مستند به گروه هکری آنانیموس یا ناشناس میپردازد. این گروه از بزرگترین گروه های هکری میباشد که شامل متخصصان امنیتی و هکرهای حرفه از سراسر نقاط دنیا میباشد. در این مستند شما در مورد عقاید و جنبش کلی این گروه و منشا و نحوه شکل گیری این گروه اطلاعات کسب میکنید.

 

 

برای دانلود فیلم Wre Are Legion کلیک کنید

 

 

 

۷- فیلم سینمایی Snowden
یک فیلم زیبا درباره هدف ادوارد اسنودن برای قربانی کردن زندگی خود و رسیدن به آنچه که به نظرش حق است. ادوارد اسنودن (جوزف گوردن لویت) یک هکر و مهندس کامپیوتر است که برای سازمان سیا کار می کند. فیلم زندگی اسنودن و ارتباط او با روزنامه نگاران را به تصویر کشیده و این دو زمان مختلف را به نمایش می گذارد. اجرای جوزف گوردن لویت در نقش اسنودن دیدنی است. شایلن وودلی هم در نقش دوست دختر اسنودن بازی زیبا و چندلایه ارائه می دهد. یک داستان زیبا و مهیج که با وجود مورد توجه قرار نگرفتن، یک اثر هنری زیباست و داستان و اجرای بازیگران از نقاط قوت آن محسوب می شوند. بدون شک این فیلم برترین اثر اقتباسی از زندگی ادوارد اسنودن است که بیننده را با زندگی او آشنا می کند.

 

 

برای دانلود فیلم Snowden کلیک کنید

 

 

 

۸- فیلم سینمایی هکر(ایرانی)
این سینمایی به نظر من یکی از کمیاب ترین سریال های موجود میباشد که در زمینه هک و امنیت است. اما اگر سری به آرشیو قدیمی فیلم فروشی محله تان بزنید شاید بتوانید آن را پیدا کنید..! داستان این فیلم در مورد دانشجوی پسر و دختری در رشته کامپیوتر است که هر دو در برنامه نویسی نخبه به حساب می آیند. دانشجوی پسر در پلیس جرایم اینترنتی استخدام میشود و در آنطرف داستان دانشجوی دختر عضو یک گروه کلاهبرداری میشود و جدال این دو دانشجو که نامزد همدیگر نیز هستند در فیلم بسیار دیدنی است…

 

 

برای دانلود فیلم هکر (ایرانی) کلیک کنید

 

 

 

 

 

۹- فیلم سینمایی دارک وب
این سینمایی زیاد ارتباطی به هک و امنیت ندارد اما چون به پاتوق هکرها، دارک وب، اشاره دارد این لیست جای گرفته. داستان فیلم از جایی شروع میشود که متایاس (یکی از بازیگران فیلم) یک لپتاپ پیدا میکند که بعد ها میفهمد این لپ تاپ یکی از اعضای دارک وب میباشد و از او میخواهند که لپ تاپ را پس بدهد اما او …
اگر به دارک وب علاقه دارید این فیلم نیز میتواند شما را سرگرم کند.

 

 

برای دانلود فیلم دارک وب کلیک کنید

 

 

 

۱۰- فیلم سینمایی بلک هت
این فیلم که بسیاری آن را بهترین فیلم هکری می دانند، درباره یک هکر (کریس همسورث) که با اف بی آی همکاری می کند تا یک تروریست را، که می خواهد دستگاه های خنک کننده هسته ای را گرم کند تا خودش بتواند در بازار آزاد به سود برسد، شناسایی و دستگیر کنند. یک تریلر زیبا که ضعف هایی که در آن دیده می شود، بهترین اثر من نیست اما یک اثر قابل قبول است. با این حال من تلاش می کند استانداردهای این ژانر را در کنار هم قرار داده و یک اثر زیبا خلق کند. صحنه های اکشن، شات های مهیج و ریتم سریع آن از جمله نقاط قوت این اثر هستند. این فیلم با مقایسه حقیقت و دنیای دیجیتال یک اثر تریلر بصری و زیباست.

 

 

برای دانلود فیلم بلک هت کلیک کنید

 

 

سریال های هکری ایرانی و خارجی

 

 

 

۱- سریال آقای ربات
آقای ربات یکی از پرطرفدارترین سریال ها در زمینه هک میباشد. سریالی که زندگی یک هکر نابغه به نام الیوت را به تصویر میکشد که مشکلات روحی و روانی بسیاری نیز دارد و به نظر من همین ویژگی الیوت سریال را زیبا کرده. او با جمع آوری چند هکر نابغه دیگر سعی میکنند که از کامپیوترها و گوشی های هوشمند و تکنولوژی های دیگر به شبکه های کامپیوتری شرکت های بزرگ نفوذ کنند و در آنها اختلال ایجاد کنند. اگر علاقه مند به هک و امنیت هستید این سریال شدیدا به شما توصیه میشود چون که بسیاری از کارهای واقعی هکرها را در این سریال تماشا میکنید.

 

 

برای دانلود سریال آقای ربات کلیک کنید

 

 

 

۲- سریال اسکورپیون
داستان سریال براساس زندگی واقعی والتر اوبراین، یکی از معروفترین هکرهای تاریخ، میباشد. والتراوبراین یک نابغه به تمام معنا با ضریب هوشی ۱۹۷ است که توسط سازمان امنیت ملی ایالات متحده آمریکا استخدام میشود و در آنجا کنار افراد نابغه دیگر یک گروه به اسم عقرب تشکیل میدهند و فعالیتشان آغاز میشود. این سریال نیز به پیشنهاد خیلی از علاقه مندان هک یکی از بهترین سریال ها در مورد هک و هکر بازی انتخاب شده.

 

 

برای دانلود سریال اسکورپیون کلیک کنید

 

 

 

۳- سریال نهنگ آبی
درست است که بیشتر این سریال از سریال آقای ربات کپی برداری شده اما باز هم میتوانیم آن را در لیست محبوب ترین فیلم های هکری یاد کنیم. داستان سریال نهنگ آبی در مورد آرمین، دانشجوی کامپیوتر و هکر تیزهوشی است که با دختری در سایت کتابخوانی اش آشنا میشود و آرمین را با شرکتی آشنا میکند که ماجراهای زیادی را درست میکند.
اگر علاقه به فیلم های معمایی و ماجرایی دارید به شما این فیلم را پیشنهاد میکنیم.

 

 

 

 

۴- سریال هوش سیاه
به جرات میتوان گفت این سریال یکی از بهترین سریال های ایرانی در مورد هک و امنیت میباشد. داستان فیلم در مورد درگیری پلیس جرایم رایانه ای با نابغه کامپیوترو الکترونیک و خرابکاری به نام جمشید کاظمی با نام تقلبی کامران پوریایی شده است. موضوع این سریال عمدتا به سواستفاده های بلوتوثی و کلاهبرداری های شرکت های هرمی و همچنین کپی نرم افزار ها و برنامه های مخرب است.
پیشنهاد میشود هر دو فصل این سریال را تماشا کنید چون سریال بسیار جذابی است.

 

 

برای دانلود سریال هوش سیاه کلیک کنید

 

 

 

امیدوارم از این فیلم و سریال های هکری جذاب لذت کافی رو ببرید و حتما اگر فیلم یا سریالی رو با موضوع هک دیدید که در این پست وجود نداشت از قسمت نظرات با ما در میان بزارید تا قرار داده بشه